zaterdag 11 maart 2017

Een beetje bloot..

Ik heb echt een geweldig leuk patroontje ontdekt. Eentje voor de selfish sewers onder ons. Ik moet het gewoon delen dus daarom deed ik nog eens extra mijn best om een blogpostje te maken. Het heet de Fifi. Klinkt een beetje als een mini hond, maar het is een mini stukske nachtkleding. Makkelijk om te maken, schoon, goede pasvorm, mooie afwerking, aangenaam om te dragen en een beetje....bloot!

 Ahum!

Ik ga er maar vanuit dat hier voornamelijk madammen komen kijken dus wat dat betreft is dat niet zo'n drama. Ik heb veel plezier gehad aan het naaien en aan de foto's maken, dat ook! ;) Bloggen is toch gewoon leuk hé..



Het bovenlijfje wordt volledig in schuindraad geknipt. Het valt daardoor heel mooi en zet
zich goed naar ronde vormen. Het enige nadeel is dat niet alle prints geschikt zijn.
Een print die random is werkt het best. Luchtige stofjes zoals Cotton Lawn, Viscose, satijn etc..
zijn de beste keuze. Ik gebruikte hier een viscose uit de See You At Six collectie.


Er kwam geen overlock aan te pas. Het is heel netjes afgewerkt met engelse naden. In het engels wel french seems genoemd om het ingewikkeld te maken. De handleiding is heel duidelijk. Enkel kon ik
niet onmiddellijk vinden of de naadwaarde al inbegrepen was. Wel dus! Zo heb ik het trouwens het liefs..



Tussen de schouderafwerking in bias naaide ik een vrolijk lint met franjes.
Het geeft een speelse toets.
Ik kocht het by the way bij Madeline de stoffenmadam.



Genoeg geshowd. Gniffel.


Het eerste setje dat ik maakte was helaas te klein aan de borsten. Het was vast mijn ontkennende fase waar ik in zat, want ik had mezelf opgemeten, maar geloofde niet dat die cups zo groot moesten zijn! Wel dus.. Gelukkig kon ik er mijn zus blij mee maken want het was ook een heel schoon exemplaar geworden al zeg ik het zelf.:)

Deze stof is er ook eentje uit de See You At Six collectie maar op de meeste plaatsen volledig uitverkocht.
Het goede nieuws is dat deze print in beide kleuren uitzonderlijk eind deze maand terug verkrijgbaar zal zijn in sommige winkels.. Hij leent zich hier perfect voor.








Deze schone glazen plantenhangertjes komen van bij Maisons du monde.
Helemaal nep, maar geen enkele plant overleeft het bij mij dus kies ik tegenwoordig gewoon voor nep. Schoon nep is ook schoon hé, maar dat terzijde! :D


Ik zou zeggen, echt proberen dit patroontje want het is echt heel leuk!
Het derde exemplaar ligt hier al geknipt klaar om helemaal verslonden te worden door de naaimachine..


31 opmerkingen:

  1. Staat je prachtig en ik denk dat blauw je ook beter staat omdat afsteekt bij jouw huid en haarkleur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!Nog wel een beetje bleekjes met mijn wintervelleke! :)

      Verwijderen
  2. ooooooh die is echt leuk! origineel en vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij hebt wel echt modellendenen ;-) Prachtige foto's en een heerlijk setje, zo stijlvol slaap ik niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo schoon!! Echt knap gemaakt, de zus zal wel zot content zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n setje voert me terug naar onze eerste conversatie 😅 Fifi, een proper modelleke 😜 Genoeg gezeverd, hoe geweldig is dit zeg! Ik zet dit stante pede op mijn 'to copy' lijst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schater! Dat was eigenlijk nogal eens een eerste conversatie hé! Blij dat je het proper vindt!

      Verwijderen
  6. waauw, prachtig!! Wat een mooi setje! In een mooi stofje :-) Ik ga het pinnen en hoop er ooit eens toe te komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vrouw, wat een zàlig niemandalleke siert hier mijn scherm! De foto's, hoe je het combineerde met die frullekes, prachtig geheel!
    Ik kende het hondje al, maar liet het aan mij voorbij gaan. Misschien, heel misschien, riskeer ik me er toch aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooie setjes en ze staan je super, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Staat ook al op mijn lijstje! Jouw setje doet mij nog meer goesting krijgen om daar ein-de-lijk aan te beginnen. Bij mij wordt het eentje om mee te nemen op honeymoon, jouw floshkes geven mij inspiratie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ik wil dat oooooook! Keimooi is dit, ik aap je snel gewoon na.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Geweldig slaapgerief! Zelf met mijn korte beentjes zie ik het zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh god, hoe mooi is dit! En die genen van jullie, toch ook om jaloers op te zijn zalle. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi!
    Zowel de foto's als je slaapgerief!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, zo mooi!!! Het lijkt me alleen een enorm prutswerkje om zoiets ineen te naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. prachtig ... maar ook geschikt voor een D-of meer cup ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Katrien, Ik heb zelf een D cup dus dat gaat al lukken. Ik heb het boekje er even bijgenomen en het gaat tot borstomtrek 112cm.

      Verwijderen
  16. Wauw, daar mag je trots op zijn! Ook op de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, heel erg mooi! Die setjes wil ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen