maandag 5 december 2016

Over ruime harten en een tas..

Dus, er waren eens twee madammen met een ruim hart, u allen ondertussen waarschijnlijk welbekend. Annelies en Sarah. Ze zetten een actie op touw in het kader van de warmste week om centjes in te zamelen voor een zeer schoon doel. vzw altijd vrouw steunt vrouwen tijdens en na kanker en laat me verre van onberoerd. Ik stemde daarom ook toe om iets te maken ten voordele van deze actie en naaide een stuk speciaal voor vrouwen dat zowaar het uwe kan worden!

Het werd een tas.. De leukste die ik tot nu heb gemaakt if i do say so myself! Het werd de Chobe bag van EllePuls waar ik werkelijk mijn best voor heb gedaan! Iets naaien voor jezelf is nog iets anders dan naaien voor een ander! Ik probeerde dus zo precies mogelijk te werk te gaan zodat je er zonder blozen mee over straat kan paraderen...





Ik gebruikte verschillende kleuren kurkleer voor de buitenkant. Naturel kurk met een beetje gouden bling, mint en zwart. Ik gebruikte hier en daar een subtiele gouden afwerking, maar niet te veel om het geheel niet kitscherig te maken maar juist een beetje feestelijk modern of zoiets!



De tas staat goed op zichzelf en zakt niet in. Persoonlijk vind ik dat mooi dus ik hoopte u ook..
Het traditionele handvat maakte ik wel, maar ik besloot op het einde dat het compositorisch mooier zou zijn als ik eenvoudig zwarte tassenband zou gebruiken in verband met het lijnenspel van de tas. Ik doorstikte deze nog met gouddraad voor net dat beetje extra..


De achterzijde is uit één geheel om wat rust te brengen..



Ook de stroken aan de voorkant werden doorgestikt met gouddraad. Het was de eerste keer dat ik ermee werkte en het ging vlot. 


Ik spam u niet ongaarne met een overdaad aan foto's zodat u goed weet welk vlees u in de kuip hebt!







Ik had nog een leuk handgemaakt juweel dat ik kreeg van mijn vriendin Isabelle van In de witte lak na haar vrijgezellenavond. Het past heel leuk bij de tas, dus ik vroeg haar of ze er ook eentje kon maken voor u, om de outfit compleet te maken! Deze krijg je er dus bij!






Binnenin zit een ritszakje in de zijkant verwerkt en nog een aantal vakjes, afgewerkt met gouden bias om je telefoon en andere spulletjes in op te bergen..


De voering is voor mij heel bijzonder en een match made in heaven voor het kurkleer. Het pluimenstofje is er namelijk eentje uit de nieuwe Soft Cactus collectie en bij deze kunnen jullie dus genieten van een primeur! Het zwart binnenin viel wel wat moeilijk te fotograferen, maar binnenkort toon ik jullie de eerste maaksels met deze stof want we hebben de fotoshoot dit weekend gehouden en we wachten helemaal vol spanning op de resultaten! :)



De onderkant werd zwart kurkleer om vuil tegen te gaan en langer geniet te hebben!


Voila, vind je deze tas leuk dan kan je ernaar meedingen voor het luttele bedrag van 2 Euro, want zoveel kost een lotje.. Het is de laatste week dat u een leuk handgemaakt stuk kan scoren, voor jezelf of om onder de kerstboom te leggen! Is deze tas niet uw ding, neem dan zeker eens een kijkje bij deze andere blogmadammen wat zij in de aanbieding hebben!



32 Khadetjes - 33 Soft Cactus - 34 de Zuster van - 35 Lily & Woody - 36 Paspelpoezen - 37 de Zussen -  38 De kinnekes Cloots - 39 128 - 40 Petite Bout de Chou - 41 Babarum - 42 Vlijtig Liesje


Wil je één of meerder lotjes kopen voor deze tas en het juweel dan kan dat via onderstaand formulier;
Dit stuk draagt nummer 33, maar je kan ook via dit formulier voor een ander nummer een lotje kopen!






 P.S. De kleine lettertjes:


  • Elke veiling duurt van maandag tot vrijdag, je kan dus vanaf maandag tot en met vrijdag overschrijvingen doen op rekeningnummer BE69 3770 2596 1378, voor zoveel lotjes als je zelf wenst. Er wordt geen uitzondering gemaakt.
  • Per stuk waarvoor je lotjes koopt, graag 1 overschrijving. Dit om verwarring te vermijden. Wens je voor stuk 1 graag 3 lotjes en voor stuk 5 graag 2 lotjes? Perfect mogelijk, maar bezorg ons de centen in twee overschrijvingen – eentje van 6 euro voor stuk 1 en een van €4 voor stuk 5.
  • Er wordt geen cash geld aangenomen. Wij hebben geen kassa, en de deelnemende blogsters wonen verspreid over het land. Wil je een lotje, registreer je dan via het formulier, en schrijf daarna over op de rekening
  • Per overschrijving vragen we met aandrang de volledige en juiste vermelding in de mededeling te gebruiken. Deze gegevens zijn terug te vinden op de blog van de maakster in kwestie. (Dus voor mijn stuk hierboven, voor de andere stukken op de blogs van mijn collega’s.)
  • Op elke blog waar je een stuk koopt, vul je het formulier in, zodat we over je gegevens beschikken in geval van winst. We vergelijken deze lijst met de overschrijvingen. Enkel een overschrijving vergezeld van een registratie via het formulier is een geldige deelname. 
  • De centen schrijf je over op rekeningnummer BE69 3770 2596 1378 en enkel op dit nummer.
  • Alle centen gaan integraal naar het goede doel, er worden geen kosten vanaf gehouden, ook niet voor de verzending van de stukken. Wij doen dit vrijwillig om de doelen te steunen. Hou daarom in het achterhoofd: we veilen handgemaakte stukken van hobbynaaisters. Hou er rekening mee dat misschien niet alles 100% perfect is afgewerkt. (Dat is een winkelstuk meestal ook niet.) Er loopt al eens een naadje scheef of er hangt al eens een draadje los: niemand is perfect. We gaan voor een perfecte imperfectie overgoten met veel menselijkheid!
  • Verzending naar het buitenland is duur vanuit België. Wens je vanuit het buitenland lotjes te kopen voor een stuk? Dat kan, maar als je wint, vragen wij de verzendkosten zelf te dragen. (IK, NAOMI VAN SOFT CACTUS VERZEND WEL OP EIGEN KOSTEN NAAR LANDEN BINNEN DE E.U.)
  • De trekking gaat door op 18 december. De winnaars worden via de blogs en op de facebookpagina bekend gemaakt.




Heel veel succes gewenst en alvast een pluim voor jullie bijdrage!

xxx




22 opmerkingen:

  1. Die chobebag is toch echt een toppertje hé?! Mooie combinatie! Dat nieuwe stofje ziet er weer veelbelovend uit. Benieuwd naar meer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe meer deze chobebag zie, hoe meer zin ik krijg. Ik doe mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, o, o, die wil ik graag winnen!
    En wat kijk ik uit naar de nieuwe Soft Cactusstofjes! Weer leuks om naar uit te kijken. Jeuj!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Naomi,
    Wat een tas! Alles is so perfect, especially het binnenstofje! Heel tof en ik hoop, dat jullie veele lotjes kunt verkopen.
    Beste groetjes.
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lap nu moet ik weer lotjes kopen ;) Een toppertje Naomi! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat is deze mooi!!!! En ik kijk ook uit naar jullie nieuwe collectie! #duimendvoorTheostoffen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kwijl!! Die wil ik!! ;-) Die laatste foto is trouwens geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Grappig dat iedereen altijd denkt dat wij een groot hart hebben terwijl we eigenlijk gewoon goed zot zijn #schaterlach.
    Ik vind uw tas ongelooflijk mooi Naomi, en dat juweeltje -zeggen aan de vriendin!- prachtig. Ik hoor looooooooootjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het zeggen! :) Toch wel chapeau voor al jullie harde werk hoor! Daar moeten gewoon twee grote harten voor kloppen!

      Verwijderen
  9. Wauw *mijn mond zakt gewoon wagenwijd open*!! Zo'n mooie tas - en wat ben ik blij met de stoffenprimeur, ziet er top uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ooooh wat een mooie tas, daar koop ik graag een lotje voor! en hartjes voor de preview van de nieuwe collectie, wanneer denk je dat ze in de winkel ligt (kwestie van nog snel plaats te maken in de kast enzo ;-) )

    ik hoop dat dit stuk veel centjes opbrengt voor het goede doel maar daar ben ik eigenlijk heel erg zeker van

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hopen ze tussen kers en nieuwjaar nog in de winkels te krijgen!

      Verwijderen
  11. De combi van de 3 kleuren kurkleer is echt top! Een pareltje van een tas! En heel benieuwd naar de nieuwe collectie soft cactus!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die is echt super leuk ooo deze wil ik zo graag echt super mooi gedaan en leuk afgewerkt Top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik ben mijn rondje aan t doen se, en zal meteen eens wat centjes storten om deze tas in mijn bezit te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh yes baby, come to mommy :-) Lotjes - check!

    BeantwoordenVerwijderen